Přeskočit na obsah

Zpět na výpis článků

Sociální sítě IVT: Prodáváme tepelná čerpadlaSociální sítě IVT: Prodáváme tepelná čerpadla

Sociální sítě IVT: Prodáváme tepelná čerpadla

waves-gray

IVT tepelná čerpadla jsou na českém trhu přes 30 let a dobré jméno jim nechybí. Sociální sítě IVT, o které se staráme, k výkonnostní podpoře prodeje svých tepelných čerpadel využívají jen málokdy. Takové zadání k nám však dorazilo v podobě letní prodejní akce. Její zásadní prvek? Soutěž o 3 tepelná čerpadla.

Jak budeme soutěžit?

Na rozdíl od běžných akcí obchodního oddělení byla tahle trochu okořeněná – nešlo jen o to, že probíhaly až 20% slevy na tak velkou investici, jakou je tepelné čerpadlo, ale tím „kořením“ byla navíc soutěž. Cílová skupina, tedy každý, kdo v průběhu léta na webu www.cerpadla-ivt.cz nezávazně poptal jakékoliv tepelné čerpadlo IVT, mohl vybrané tepelné čerpadlo vyhrát. A i když se nepoštěstilo, dostal zákazník nejen zajímavou slevu, ale taky na až 15 let prodlouženou záruku na kompresor. Výherce náš klient vylosoval během dvou měsíců celkem tři. 

Sociální sítě IVT: nastavujeme cíle a KPIs

V našich rukách byla jako vždycky správa několika kanálů.

  1. Kampaň s cílem přinést ze sociálních sítí IVT kvalitní leady k následnému zobchodování, prozaicky řečeno: podnítit lidi, aby vyplnili poptávkový formulář po tepelném čerpadle. 
  2. Kampaň na podporu viditelnosti akce a zapojení lidí na Facebooku, kde má firma dlouhodobě efektivně fungující firemní stránku. 
  3. Kampaň jsme také doplnili o komunikaci s médii a inzerci na webech Vltava Labe Media.

Kvantitativně vyjádřeno jsme se zavázali přinést obchodnímu oddělení 200 leadů.

Sbíráme autentické materiály

Na Facebooku jsme na probíhající akci nejdříve upozornili nejen příspěvky, ale i pomocí stories. Uživatele jsme nechali trochu hádat, co se děje, a hledat odpověď na webu klienta.

Protože výherce tepelných čerpadel jsme během léta losovali postupně, využili jsme i autentické fotky z předávání šeků novým majitelům obchodním ředitelem IVT přímo v jejich domovech. A nebyly to jen fotky. Podařilo se nám se s výherci i spojit, osobně jim pogratulovat a získat od nich také citace a svolení k užití jmen.

Vše jsme dál využili do vizuálů, a to jak statických, tak dynamických, pomocí kterých jsme mohli v reklamách, obsahu na zdi a bannerech v online magazínech lidem servírovat všechny podstatné informace z celého průběhu letní akce.

Fotka vítěze držícího před svým domem šek na nákup vybraného tepelného čerpadla tak vždycky o něco víc upozornila na to, že počet rozdaných čerpadel klesá a soutěž se postupně chýlí ke svému konci. V textech a vizuálech jsme tak stavěli na tzv. FOMO (fear of missing out – strach z toho, že mi něco podstatného uteče).

Čeho jsme si v rámci toho všimli? U každé takové akce se většinou objeví nevěřící Tomášové, kteří její průběh a cíl zpochybňují. Jim jsme se však nemuseli moc věnovat, zvládli to za nás samotní výherci 🙂

Spolupráce a inzerce v médiích

Pokud jde o weby Vltava Labe Media, konkrétně jsme se soustředili na ty, o kterých víme, že je navštěvují lidé, kterým je nabídka IVT tepelných čerpadel blízká. Konkrétně: dumazahrada.cz, chytrebydlenic.cz, denik.cz/bydleni a ireceptar.cz.

Zvolili jsme na nich bannery typu Branding Cross Device a Sticky Leaderboard Cross Device a oslovovali jsme tak potenciální soutěžící jak na desktopech, tak na mobilech

Díky štítkování a tzv. piano systému jsme reklamu ukazovali napříč portfoliem VLM, ale jen těm, kteří splnili námi zadaná sociodemografická kritéria, a dynamicky jsme přesouvali imprese na weby, kde měly bannery největší efektivitu. I tady jsme několikrát změnili vizuály, na kterých jsme upozorňovali, kolik čerpadel už jsme rozdali a že se soutěž blíží ke konci.

Co se týče komunikace s médii, celkem jsme realizovali 3 kola tiskových zpráv:

  1. Úvodní o tom, že soutěž bude, jak bude probíhat a co lze vyhrát.
  2. Stimulační na téma, že soutěž běží a jaké projekty jsou v čele.
  3. TZ s výsledky a statistikami celé akce.

Pro každého partnera soutěže jsme posílali upravené texty k soutěži na míru a specificky vybírali fotky jednotlivých projektů, aby se do médií dostaly různé z nich.

Celkově jsme napočítali 33 mediálních ohlasů. Z toho 10 bylo spontánních, tedy vyšly v médiích, kde jsme je nijak finančně nepodpořili.

271 leadů

pro sales tým

Cíl splněn na 

136 %

Výsledky? Máme!

Vždy rádi pracujeme na projektech, u kterých můžeme doměřit reálný dopad na byznys klienta. Což ne vždy jde úplně jednoduše, ale v případě této prodejní akce to problém nebyl. Naopak, výsledky jsme mohli sledovat průběžně a podle nich optimalizovat naši taktiku. Tak, aby sociální sítě IVT v kombinaci s neplacenými i placenými media relations, klientovi přinesly maximální hodnotu.