Máme Kris a jdeme do komunikace v tech segmentu!
V Adisonu právě začínáme psát novou kapitolu – rozšiřujeme naše řady o Kristýnu Mazánkovou a nabízíme specializované služby komunikace v tech segmentu. Kris k nám přichází s bohatými zkušenostmi z firem jako Avast, JetBrains, SatoshiLabs nebo BTC Inc. a ujímá se vedení našeho nového týmu pro technologické klienty, kam už nyní patří Amazon Web Services (AWS), Fingood nebo Spectrasol. Ve své pozici bude Kristýna úzce spolupracovat s naším CEO Tomášem Fridrichem.
Proč bereme Kris na palubu?
Kristýna je PR a komunikační profesionálka a odbornice perfektně znalá právě komunikace v tech segmentu. Její zkušenosti zahrnují řízení a realizaci PR a marketingových aktivit jak v Česku, tak na mezinárodní úrovni: Spojené státy, Čína, Španělsko – you name it. Mimochodem, už jste někdy na konferenci měli 600 novinářů, o které jste se museli skvěle postarat? Kristýna jo.
V technologické komunikaci Kris vyniká detailními znalostmi tech prostředí. Díky tomu dovede překládatsložité a odborné termíny do běžného jazyka. A to je schopnost, kterou – přiznejme si – ne vždy lidé v tech firmách vládnou; byť jsou samozřejmě ve svých oborech top profíky. Kromě toho se Kristýny taky hodně zaměřuje na propojování technologických inovací a lidí. Ať už těch na straně klienta v roli mluvčích, ambasadorů a influencerů, anebo zákazníků či jiných klíčových stakeholderů.
„S Kristýnou jsme se spojili už před pár lety při práci pro známé dataře Keboola. Do této slibné spolupráce však zasáhl Covid. Nyní do toho jdeme znovu a nabízíme trhu kombinace moderního PR, zkušeného týmu a špičkových schopností Kristýny v segmentu technologických firem,“ popisuje CEO a jeden ze spolumajitelů naší agentury Tomáš Fridrich pozadí této staronové spolupráce.
Každopádně: Vítej v Adisonu, Kris!
Jaké příležitosti to otevírá pro technologické firmy a start-upy?
Komunikace v tech segmentu se od komunikace jiných firem v některých ohledech liší. My umíme tato specifika nejen vzít v potaz, ale pracovat s nimi tak, abychom našim tech klientům zajistili komunikační náskok. Co tedy nabízíme? Kompletní přehled najdete v sekci služby, zde nabízíme shrnutí toho nejpodstatnějšího.
1. PR služby postavené na zkušenostech a praxi
Díky skvělému porozumění oboru přinášíme klientům nejen PR služby šité na míru technologickým společnostem a start-upům, ale taky vhled do jejich reálných potřeb a pochopení výzev, kterým čelí.
A protože žádné dvě tech firmy nejsou totožné, jednou můžeme pomáhat s dlouhodobou tech PR komunikací, jindy „jen“ provedeme audit, nastavíme značce komunikační manuál nebo zařídíme pořádný PR výkop. Anebo se společně zaměříme na něco ještě úplně jiného.
Kromě interního týmu máme také širokou síť externistů. To nám umožňuje si držet specializace na různé oblasti marketingu a komunikace. Portoflio služeb, které nabízíme, se tak neomezuje pouze na vztahy s médii.
Kristýna Mazánková
Account Director & Tech PR Consultant
Tech firmy často chtějí komunikovat konkrétní produktová řešení. Já se jim ale snažím ukázat, že mnohem lepší je jít cestou lidí a příběhů.
2. Mezinárodní dosah – z Česka do médií po celém světě
Když začne být technologickým firmám český trh malý a rozhodnou se expandovat, tak je chyba spolehnout se jen na lokální obchodní tým na novém trhu.
Bez přípravy v podobě komunikace bude totiž takový vstup do zahraničí buď totální selhání, nebo minimálně náročný a neefektivní. Společně s Kristýnou pomůžeme připravit půdu, do které se dá sázet bez obav, že vám na jaře nic nevzejde.
Můžeme místní agenturu řídit a briefovat, ale jde to i bez zahraniční agentury, jen je nutné znát dobře to prostředí a zvyklosti. Což netvrdíme jen tak, máme to ověřeno. Věděli jste třeba, že v některých zemích je třeba novinářům veškeré výdaje za presstrip zaplatit, zatímco jinde je to nemyslitelné?
3. Jsme tady pro korporace i start-upy
Nezáleží na tom, jestli je firma zavedená a má klidně stovky nebo tisíce zaměstnanců, anebo je to start-up, který teprve nabral první investici. PR komunikace v tech segmentu dokáže pomoct každému, kdo ví, jak ji správně využít. A přesně od toho jsme tady. Abychom technologickým firmám a start-upům pomohli naplnit jejich odvážné vize prostřednictvím komunikace.
Víme, co potřebuji malé firmy, třeba když se zrovna potřebují prezentovat novým investorům. Ale dobře známe i ty velké, které mohou mít problémy třeba s nedostatečnými zkušenostmi interních mluvčích nebo s přemírou témat, o kterých chtějí mluvit. Naše služby a přístup přizpůsobujeme specifickým potřebám každého z našich klientů.
Tomáš Fridrich
CEO a spolumajitel Adisonu
Naše plány a vize? Chceme pracovat pro velké IT firmy i start-upy, cizí nám nejsou ani fintech firmy nebo i B2C značky jako spotřební elektronika.
Lidé z techu, ozvěte se!
Pokud máte pocit, že vaše firma z technologického odvětví potřebuje rozjet komunikaci, dokážeme pomoct. Ozvěte se nám a domluvte si první konzultaci s naším seniorním týmem. Společně s Tomášem a Kris se těšíme, že i vám budeme moct pomoct ukázat se světu!